Blue World Technologies tager endnu et vigtigt skridt på vejen for udbredelsen af deres danskproducerede brændselscellesystemer. I et nyt EUDP-støttet projekt, tager Blue World Technologies livtag med søfartens emissioner, når de skal afdække teknologiens potentiale som et reelt alternativ til forbrændingsbaseret hjælpekraft til skibe – som kan udgøre op til 15 procent af et skibs samlede energiforbrug. Det øvrige projektkonsortium udgøres de stærke, danske aktører på det maritime område: Maersk Drilling, DFDS, Hafnia og Alfa Laval.
I en pressemeddelelse om det nye projekt udtaler CCO og medstifter af Blue World Technologies, Mads Friis Jensen:
“Med udgangspunkt i skalerbarheden af vores brændselscellesystemer til bilindustrien er vi overbeviste om, at metanol-brændselscellesystemer kan reducere den maritime klima- og miljøpåvirkning drastisk. Ved at videreudvikle vores teknologi i samarbejde med marinekolleger og ved samtidig at øge vores produktionskapacitet kan vi levere en brændselscelleløsning, der er grøn, operationelt sund og også kommercielt bæredygtig.”
Læs mere her.