Er du en stærk organisator? Kan du tage ansvar for at udvikle både en strategisk aktivitetsplan, en struktureret medlemsdialog og samtidig planlægge og gennemføre webinarer og internationale konferencer ned i detaljen? Og vil du være med til at udvikle brancheorganisationen for en af Danmarks mest spændende grønne industrier? Så er det måske dig vi leder efter. Den rette kandidat har stærke organisatoriske evner, er selvstændig og initiativrig, og kan håndtere mange såvel simple som komplekse opgaver på samme tid. Vi tilbyder et meget spændende arbejdsfelt med stor indflydelse på egne arbejdsopgaver, en afvekslende hverdag og ikke mindst muligheden for at gøre en forskel.
Hvem er Brintbranchen?
Brintbranchen er den samlende danske brancheorganisation for virksomheder, organisationer og andre aktører, der arbejder med grøn brint og Power-to-X. Vores mange forskelligartede medlemmer bindes sammen af et fælles mål: At bidrage til mere grøn energi ved at fremme anvendelsen af grøn brint og grønne brændstoffer. Vi er en organisation i vækst og vi har travlt. Derfor udvider vi nu vores sekretariat med en organisationskonsulent.
Stillingen
Som organisationskonsulent får du en alsidig rolle i driften af sekretariatet, men du skal i sagens natur særligt understøtte udviklingen af vores organisation. Både vi og medlemmerne har oplevet stor vækst gennem de seneste år. Det stiller krav til udvikling og optimering af vores organisatoriske arbejde og til at udvikle vores løbende dialog med medlemmerne m.v. Det arbejde bliver du ligeledes ansvarlig for. Det bliver din opgave at sikre, at vi har de værktøjer til rådighed, vi skal bruge for at opfylde vores medlemmers behov.
Vi er desuden hvert år, alene og i samarbejde med andre, vært for en række interne og eksterne arrangementer og det bliver dit ansvar at gennemføre, udvikle og udvide denne del af vores arbejde. Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores medlemmer, men også med europæiske kollegaer, samarbejdspartnere fra andre organisationer, myndigheder m.v.
Arbejdsopgaverne vil bl.a. omfatte:
- Ansvar for udvikling og implementering af Brintbranchens overordnede aktivitetsplan
- Udvikling af vores løbende medlemsdialog og tilbud
- Udvikling og implementering af Brintbranchens interne og eksterne events
- Ansvaret for at sekretariatsbetjene og drive aktiviteterne i Dansk Brint Alliance – et strategisk samarbejde mellem Brintbranchen og andre erhvervsorganisationer.
- Bidrage til vores internationale eksport- og projektarbejde.
Om dig
Som person er du initiativrig og professionel i din opgaveløsning og du:
- har organisatorisk erfaring og viger ikke tilbage for at have ansvar for mange ting på samme tid
- er velorganiseret og struktureret
- har erfaring med at planlægge og afvikle events, fx konferencer, årsmøder m.v. Du ved, hvad der skal til og har både strategisk overblik og øje for detaljen.
- har ideelt set et par års erfaring på arbejdsmarkedet. Men er du nyuddannet med organisatoriske evner du har prøvet af i andre sammenhæng, kan det også være dig vi leder efter.
- har interesse for den generelle samfundsudvikling og det er et plus, hvis du har erfaring som aktiv i fx foreningslivet, eller andet frivilligt arbejde.
- behøver ikke være fagekspert, men det er i sagens natur en fordel, hvis du har indsigt i energi- og klimaforhold
- har gode skriftlige kompetencer og ligeledes gode engelskkundskaber i både skift og tale
Vi tilbyder
En spændende og afvekslende hverdag i Brintbranchens sekretariat i centrum af København i selskab med dygtige kollegaer, der brænder for den grønne omstilling. Vi har fleksible arbejdstider og stillingen indebærer stor frihed til selv at præge arbejdet. Tiltrædelse snarest muligt.
Ansøgningen og CV sendes til job@brintbranchen.dk hurtigst muligt og senest den 21. november 2022 kl. 10.00. Vi læser ansøgningerne løbende. For yderligere oplysninger kan du kontakte direktør Tejs Laustsen Jensen på tlf. 26 23 94 43.
Spørgsmål eller kommentarer?

Tejs Laustsen Jensen – direktør Brintbranchen
tlj@brintbranchen.dk
tlf. 26 23 94 43